Προβλημάτων συνέχεια στα σχολεία Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου (ή αλλιώς…περι κανονικότητας και άλλων μύθων).

Πέρσι τέτοιο καιρό, λίγο μετά τη Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, η τότε Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μιλούσε για «κανονικότητα στα σχολεία». Σήμερα, η Κυβέρνηση της ΝΔ υπερηφανεύεται για μια υποτιθέμενη «επιστροφή στην κανονικότητα» και μάλιστα σε όλους τους τομείς. Μόνο που, δυστυχώς για αυτούς, αλλά πολύ περισσότερο για εμάς, η σκληρή πραγματικότητα επιβεβαιώνει ότι με τις πολιτικές που διαχρονικά εφάρμοσαν και εφαρμόζουν όλες οι Κυβερνήσεις, κανονικότητα έτσι όπως την οραματιζόμαστε, ούτε υπήρξε, ούτε υπάρχει, ούτε πρόκειται ποτέ να υπάρξει. 

Οδεύουμε προς τα τέλη του Οκτώβρη και – παρά τις περί του αντιθέτου εξαγγελίες – ύστερα από δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, τα κενά στα σχολεία σε όλη τη χώρα παραμένουν υπερβολικά πολλά. Συγκεκριμένα, με περίπου 35.000 διαπιστωμένα κενά σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το Υπουργείο έχει προχωρήσει σε προσλήψεις 25.000 αναπληρωτών, λείπουν δηλαδή από τα σχολεία της χώρας περίπου 10.000 εκπαιδευτικοί. Ως αποτέλεσμα, πολύ συχνά δεν λειτουργούν τμήματα στο ολοήμερο, χιλιάδες παιδιά που έχουν ανάγκη παράλληλης στήριξης δεν έχουν τον εκπαιδευτικό που χρειάζονται, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα να διδάσκονται, τα εβδομαδιαία προγράμματα στα σχολεία είναι δυσεπίλυτος γρίφος.

Ενδεικτικά, θα αναφέρουμε τα κενά που παραμένουν στα σχολεία της περιοχής μας.

 Όπως γίνεται αντιληπτό, η πολυπόθητη «κανονικότητα» στη ζωή της σχολικής κοινότητας Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου, την οποία όλοι ευαγγελίζονται, αλλά κανείς δεν φροντίζει να εξασφαλίσει, παραμένει κενό γράμμα. Αυτό οφείλεται τόσο στην κυβερνητική πολιτική για την Παιδεία, όσο και σε μια σειρά σοβαρών προβλημάτων που προκλήθηκαν από τη δυσλειτουργία του ΠΥΣΔΕ Λέσβου και τις επιλογές της Διεύθυνσης, κυρίως σε ό, τι αφορά στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών. Ως αποτέλεσμα, έχουν προκύψει σοβαρές δυσλειτουργίες, αλλά και εύλογα παράπονα από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.

Πάγια θέση της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου είναι ότι όλα τα εκπαιδευτικά αντικείμενα που διδάσκονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι ισοβαρή και ισότιμα, ενώ καμία απολύτως διάκριση ή κατηγοριοποίηση δεν γίνεται αποδεκτή ανάμεσα στις διαφορετικές βαθμίδες και τύπους Σχολείων, ούτε βέβαια και στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε αυτά. Ως εκ τούτου, θεωρούμε εξίσου σημαντικά τα κενά που παραμένουν σε κάθε ειδικότητα και κάθε σχολική μονάδα της περιοχής μας. Ωστόσο, αναλογιζόμενοι την τεράστια αγωνία των μαθητών της Γ’ Λυκείου και υποψηφίων στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, αλλά και των οικογενειών τους, θεωρούμε κρίσιμο να αναδειχθούν οι σοβαρές ελλείψεις που παρατηρούνται σε μαθήματα κατεύθυνσης στα Γενικά Λύκεια της Λήμνου μέσα του Οκτώβρη!    

Στο ΓΕΛ του Μούδρου, οι μαθητές ακόμα περιμένουν καθηγητές να τους διδάξουν Φυσική και Χημεία κατεύθυνσης, μαθήματα στα οποία θα κληθούν να εξεταστούν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Πώς όμως θα μπορέσουν να διαγωνιστούν ισότιμα με τους συνοποψηφίους τους οι μαθητές του Μούδρου, όταν η προετοιμασία τους δεν έχει καν ξεκινήσει ακόμα, με αποτέλεσμα να έχουν ήδη χαθεί δεκάδες διδακτικές ώρες;  

Αντίστοιχα, στο ΓΕΛ της Μύρινας, οι μαθητές πρόσφατα προέβησαν σε κατάληψη, διαμαρτυρόμενοι για τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, που ως αποτέλεσμα είχαν να μη διδάσκονται από την αρχή της χρονιάς τα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα της πληροφορικής και της κοινωνιολογίας. Πρέπει να σημειωθεί, ότι το κενό στο μάθημα της πληροφορικής στο ΓΕΛ Μύρινας, οφείλεται στην επιλογή της Διεύθυνσης να μη το παρουσιάσει, τόσο κατά την πρώτη, όσο και κατά τη δεύτερη φάση πρόσληψης αναπληρωτών, θεωρώντας προφανώς ότι θα μπορούσε να καλυφθεί «εκ των έσω». Ως αποτέλεσμα, στη Λήμνο τοποθετήθηκε μόνο ένας αναπληρωτής εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ86 Πληροφορικής, ο οποίος και επέλεξε να τοποθετηθεί στο ΕΠΑΛ Μύρινας, σε μία δηλαδή από τις σχολικές μονάδες που παρουσίαζαν κενό πληροφορικής. Το ΓΕΛ Μύρινας δεν υπήρχε καν ως επιλογή, εφόσον το ΠΥΣΔΕ Λέσβου ποτέ δεν παρουσίασε κενό πληροφορικής στο συγκεκριμένο σχολείο. Στη συνέχεια, ο προϊστάμενος «κατόπιν εορτής» και υπό την πίεση της κατάληψης στο ΓΕΛ Μύρινας, αποφάσισε να «δώσει λύση» σε ένα πρόβλημα, δημιουργώντας ένα άλλο. Με τη διαδικασία της προφορικής εντολής, χωρίς απόφαση ΠΥΣΔΕ και χωρίς ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της ΔΙΔΕ Λέσβου, ως είθισται, αποφασίζει να διαθέσει τον συνάδελφο ΠΕ 86 από το ΕΠΑΛ Μύρινας στο ΓΕΛ Μύρινας για 7 ώρες, προκειμένου να καλυφθεί ένα κενό το οποίο μέχρι και τη συγκεκριμένη στιγμή δεν είχε ανακοινωθεί ποτέ από τη ΔΙΔΕ Λέσβου.

Με αυτή την απόφαση του Προϊσταμένου, είναι προφανές ότι δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία του ΕΠΑΛ Μύρινας. Καταστρατηγώντας κάθε έννοια παιδαγωγικής, διακόπτεται η διδασκαλία ενός μαθήματος που οι μαθητές του ΕΠΑΛ διδάσκονταν εδώ και ένα μήνα, ενώ βρίσκονται ξαφνικά χωρίς καθηγητή. Σοβαρό πρόβλημα, όμως, δημιουργείται και στον συνάδελφο εκπαιδευτικό, ο οποίος ενώ συμπλήρωνε το ωράριό του σε ένα σχολείο, αναγκάζεται ξαφνικά να διατεθεί και σε δεύτερο, ενώ βλέπει και όλο τον προγραμματισμό που είχε κάνει να ανατρέπεται. Επιπλέον, η διαδικασία της προφορικής εντολής μας βρίσκει απόλυτα αντίθετους, ενώ η απόπειρα δικαιολόγησής της λόγω έκτακτων αναγκών δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς παρόλο που το κενό υπήρχε από την αρχή του σχολικού έτους, το ΠΥΣΔΕ Λέσβου το αγνόησε και έκανε σαν να μην υπάρχει! 

Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου, όπως κάθε χρόνο, έκρουσε και φέτος από την αρχή της χρονιάς τον κώδωνα του κινδύνου, ζητώντας να ακολουθούνται επακριβώς, με διαφάνεια και κυρίως έγκαιρα, όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, ώστε να μην προστίθενται στη λειτουργία των σχολείων επιπλέον προβλήματα από αυτά που έτσι κι αλλιώς προκαλεί η κυβερνητική πολιτική υποβάθμισης της Παιδείας. Συγκεκριμένα, ζητήσαμε από το ΠΥΣΔΕ Λέσβου:

  • να υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για τις τοποθετήσεις
  • να υπάρχει αναλυτικός πίνακας με τα στοιχεία των εκπαιδευτικών, μόνιμων και αναπληρωτών (μόρια, σειρά προτίμησης σχολείων) 
  • να υπάρχει πίνακας με όλες τις οργανικές θέσεις (να φαίνονται αναλυτικά οι ώρες)
  • να γίνονται άμεσα οι τοποθετήσεις στις οργανικές θέσεις (οργανικά υπεράριθμοι, βελτίωση, διάθεση ΠΥΣΔΕ)
  • να ακολουθεί η συμπλήρωση ωραρίου για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν ωράριο στην οργανική τους θέση να έχουν γνώση των πραγματικών λειτουργικών κενών και να δηλώνουν σχολεία με σειρά προτίμησης και χωρίς βέβαια να σέρνεται η διαδικασία αυτή μέχρι τον Οκτώβρη
  • να υπάρχει ξεκάθαρος και ακριβής πίνακας με τα λειτουργικά κενά για τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, για τους εκπαιδευτικούς που πήραν απόσπαση και για τους αναπληρωτές (να φαίνονται αναλυτικά οι ώρες)

Δυστυχώς, όμως, ούτε φέτος αποφεύχθηκαν οι γνωστές παραφωνίες, με αποτέλεσμα να έχουμε σήμερα κενά που  μένουν ακάλυπτα, ή επιχειρείται να καλυφθούν με ανορθόδοξους τρόπους που προκαλούν τις εύλογες διαμαρτυρίες όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα κενά δεν μπορούν να καλύπτονται μετακινώντας συναδέλφους κατά το δοκούν και όποτε το θυμηθούμε, από το ένα σχολείο στο άλλο, ούτε με εκπαιδευτικούς «λάστιχο» που καλούνται να διδάξουν την ίδια μέρα σε δύο και περισσότερα σχολεία που απέχουν μεταξύ τους δεκάδες χιλιόμετρα. Η ομαλή λειτουργία των σχολείων προς όφελος όλων των μαθητών δεν εξασφαλίζεται με «μερεμέτια» και «μπαλώματα». Αυτές οι τακτικές όχι λύσης, αλλά διαχείρισης – και μάλιστα αμφιλεγόμενης – των προβλημάτων, μόνο υποβάθμιση της Παιδείας σηματοδοτούν, ενώ επιτρέπουν να δημιουργούνται αισθήματα αδικίας και διακρίσεων ανάμεσα σε σχολεία, μαθητές, αλλά και εκπαιδευτικούς. 

Απαιτούμε άμεση μονιμοποίηση των 35.000 περίπου αναπληρωτών που τα τελευταία 10 και πλέον χρόνια καλύπτουν τις πάγιες ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος. Ζητάμε την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών όλων των σχολείων με μόνιμο προσωπικό από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *